Service och underhåll

Teknisk service inkluderar reparationer, anpassning/montering, installationer samt besiktning.

I funktionshyran ingår teknisk service på individmärkta hyreshjälpmedel i och utanför sortiment.

För produkter som utgått gäller att reparation utförs till dess att reservdelar inte längre finns att tillgå.

Den tekniska servicen utförs antingen på plats hos brukaren eller på någon av Hjälpmedel Västernorrlands tre olika verkstäder. 

Felanmälan

Montering

Montering beställs alltid i samband med beställningen av de artiklar som ska monteras.

Montering/anpassning

Viktig information vid felanmälan

Det är viktigt med korrekta och aktuella kontaktuppgifter, namn och telefonnummer, för att serviceärendena ska kunna utföras.

Handläggningstid

Hjälpmedel Västernorrland strävar efter att avsluta serviceärenden inom åtta arbetsdagar och utför besiktning på lyftar, till exempel mobila lyftar och taklyftar, en gång per år.

Status på serviceärendet framgår i webSesam.

Tekniskt utbyte

Tekniker har möjlighet att byta ut ett hjälpmedel om bedömningen är att en reparation inte är möjlig. Skiftet sker alltid till en likadan produkt och teknikern ansvarar för att hjälpmedlet får samma inställningar.

Utbyte görs inte på sittdynor eller madrasser.

Service på elrullstolar

Vid reparation eller annan service av elrullstolar avgör hjälpmedelstekniker om den behöver tas in till verkstaden för åtgärd.

 


Tillbaka till toppen