Beställning via blankett
Blanketten används:
- när önskad artikel inte är beställningsbar i webSesam
- om det finns behov av att frångå tvingande ersättningskedja: OBS! markera i avsedd ruta
- när beställningen avser personalstödjande utrustning
- när brukaren är skriven i annat län; Godkännande behövs av berörd region eller kommun för debitering. Inkludera fakturaadress och kostnadsställe/referensnummer på beställningsblanketten.
- för beställning vid vård i livets slut (VILS), utskrivning från sluten hälso- och sjukvård (HEM) samt övriga extra transporter.
- för beställningar kopplat till asylhälsovård, för att rätt betalare ska debiteras. Ange på blanketten att beställningen avser Asylhälsovård
Beställning Medicintekniska hjälpmedel.pdf
Beställningsblanketten kan kompletteras med ett beställningsunderlag.
Beställ senast 15:00
För att leverans ska ske med nästkommande transport ska beställningen vara Hjälpmedel Västernorrland tillhanda senast klockan 15.00 två arbetsdagar innan leveransdag.
Detta förutsätter dock att aktuella artiklar finnas tillgängliga på huvudlagret.
Samleverans
Önskemål om samleverans behöver markeras i avsedd kolumn.
Ändringar på redan inskickad beställning
Kompletteringar/justeringar av redan inskickade beställningar ska ske senast klockan 11.30 dagen innan leverans, kontakta kundtjänst för åtgärd.
Kundtjänst
Kundtjänst
Hjälpmedel Västernorrland: 060-14 96 10
E-postadress: hjalpmedel.kundtjanst@rvn.se