För våra hyresgäster
Som hyresgäst vänder du dig i första hand till vår kundtjänst. De lotsar ditt ärende vidare till fastighetsdrift eller till den enhetschef eller hyressamordnare som ansvarar för din fastighet.
Kundtjänst för fastighetsärenden
Den dagliga tillsynen och löpande skötsel av regionens fastigheter sköts av intern drift. De ansvarar också för att åtgärda fel i fastigheterna.
Vänd dig till kundtjänst för att felanmäla eller för ärenden som du vill skicka till din enhetschef. Kundtjänst skickar ditt ärende vidare så det hamnar rätt.
Du kan också få hjälp med akuta ärenden under jourtid.
Kontakt, telefonnummer: 0611-801 00
Interna kunder kan också anmäla ärenden till kundtjänsten via intranätet.
Frågor om fastighetsförvaltning och hyresförhållanden
Våra hyressamordnare och enhetschef ansvarar för kundkontakter i länet. Du hittar kontaktinformation och vem som ansvarar för respektive fastighet längre ned på sidan.
Enhetschefen ansvarar för fastighetens funktion och att den enskilda lokalen uppfyller dina förväntningar som hyresgäst. Enhetschefen hanterar också förändringar i tekniska system eller funktioner som kräver utredning eller analys och ansvarar för det långsiktiga planerade underhållet av fastigheterna inom sitt förvaltningsområde.
Ny lokal eller förändrad yta
Kontakta din hyressamordnare när du:
- behöver mer yta
- behöver mindre yta
- behöver en ny lokal
- behöver avveckla din nuvarande lokal
Hyresförhållande
Kontakta din hyressamordnare när du undrar:
- Vilken hyra betalar jag?
- Hur stor yta hyr jag?
- Vad ingår i hyran?
Anpassa, bygga om eller renovera
Kontakta kundtjänst när du:
- behöver anpassa och bygga om lokalen
- behöver renovera/underhålla lokalen
- vill förändra de tekniska installationerna
- har fått en större vattenskada eller annan plötslig och oförutsedd större skadehändelse i lokalen
Frågor om funktion - säkerhet, tillgänglighet, energi med mera
Kontakta kundtjänst när du har frågor om:
- säkerhet och myndighetskrav avseende brand, skalskydd, elanläggningar med mera
- tillgänglighet för funktionshindrade
- inomhusklimat och -miljö
- till lokalen hörande utemiljö
- parkeringar
- hur vi aktivt kan minska lokalens energiförbrukning
Ansvarsfördelning hyresgäst - hyresvärd
Ansvarsfördelningen över vad som ingår eller inte ingår i hyran beskrivs i ditt hyreskontrakt och eventuell gränsdragningslista som är bilagd hyreskontraktet. Regionen verksamheter hittar också gränsdragningslistan på intranätet.
Kontaktuppgifter till hyressamordnare
Elin Nordström, hyressamordnare Medelpad
Telefonnummer: 060-18 48 66
E-postadress: elin.nordstrom@rvn.se
Jenny Nordkvist, hyressamordnare Ångermanland
Telefonnummer: 0611-803 25
E-postadress: jenny.nordkvist@rvn.se
Kontaktuppgifter till enhetschefer
Rickard Norlin, enhetschef Sollefteå/Härnösand
Mobilnummer: 072-716 12 25
E-postadress: rickard.norlin@rvn.se
Jenny Svensson, enhetschef Sundsvall
Mobilnummer: 070 246 06 64
E-postadress: jenny.svensson@rvn.se
Alf Jakobsson, enhetschef Örnsköldsvik
Mobilnummer: 076-138 17 75
E-postadress: alf.jakobsson@rvn.se